dinsdag 9 februari 2010

Design brief

Via een engelse firma heb ik een wandelstok//zitstoel gekocht, deze zou me steun geven bij het stappen en wanneerhet nodig is kan ik het openklappen en erop zitten. Toen ik erop zat, wachtend in de rij voor één van de Gaudi monumenten in Barcelona, kreeg ik hiervoor veel belangstelling. Nu zijn er reeds in bepaalde musea ook zitstoeltjes ontwikkeld die de bezoeker kan gebruiken. Ik heb al meerdere modellen bestudeerd, waaronder ook van de uitleendienst in de CM. Alleen kan ik melden dat géén enkel stoeltje voldoet aan de behoefte van iemand, zoals mezelf, die moeite heeft met stappen , niet lang kan staan (amper 2 min) en dus veel moet zitten. Ik wordt nu geconfronteerd met het postpoliosyndroom. Bij dit syndroom regresseren mijn spieren langzaam. Dit syndroom is een gevolg van mijn vroegere polio (kinderverlamming) besmetting als kind.

Ik zie een aantal technische kanten die aan een dergelijk stoeltje kunnen verbetred worden. Ik denk tevens dat een heel ruim publiek hiervan kan gebruikmaken, zelfs normaal fysieke personen (denken we oa aan vermoeiende staande recepties en walking dinners). Vanuit die optiek zou ik erg graag dit concept voorstellen aan uw dienst en ben zeker bereid om er tenvolle aan mee te werken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten